Mondriaan in De Passage

Nederland staat dit jaar in het teken van “Mondriaan tot Dutch Design”. Met Piet Mondriaan als belangrijkste vertegenwoordiger van de kunstbeweging De Stijl, staat het 100 jaar bestaan van de kunstbeweging in het teken van de beroemde gekleurde vlakken en lijnen in primaire kleuren. Speciaal voor dit jubileum zijn diverse gebouwen en etalages in Den Haag, waaronder ook in De Passage, gedecoreerd in deze stijl.

Shopping Night
Vrijdag 30 juni vindt de jaarlijkse en inmiddels 11e editie van de Shopping Night in Den Haag plaats. De winkels in de gehele binnenstad zijn tot middernacht open en het gehele programma staat in het teken van Mondriaan, fashion, entertainment en lekker eten & drinken. Ook hebben veel winkels deze avond speciale aanbiedingen.
Kijk voor deze aanbiedingen op http://www.shoppingnight.nl/aanbiedingen/

Het thema van De Passage Den Haag tijdens de Shopping Night is “Boogie Woogie Wonderland” geïnspireerd op zijn laatste schilderij “Victory Boogie Woogie”. Dit beroemde schilderij is te zien in het Gemeentemuseum Den Haag welke beschikt over de grootste Mondriaan-collectie ter wereld.
In De Passage kunt u genieten van verschillende Boogiewoogie piano optredens, prachtige zwart-wit foto’s van Mondriaan en een Pierrot steltentheater. Aan het begin van de avond kan er heerlijk geproefd worden van de Hollandse Nieuwe haring of een zilte oester. Maak in de ‘Mondriaan photo booth’ een super kunstzinnige selfie! Deze photo booth is ter beschikking gesteld door het Gemeentemuseum Den Haag.

Chocolate Victory Boogie Woogie
In De Passage vindt je Hop & Stork, één van de beste koffie- en chocoladezaken van Nederland. De chocolatiers van Hop & Stork hebben het schilderij “Victory Boogie Woogie “ helemaal van chocolade nagemaakt. Een uniek chocolade schilderij van 150 bij 150 centimeter dat bestaat uit honderden kleine stukjes chocolade. Het schilderij zal tijdens de Shopping Night worden onthuld door wethouder Boudewijn Revis en daarna te zien zijn bij Hop & Stork aan de muur. Kom deze avond dan ook naar De Passage om dit unieke chocolade schilderij te aanschouwen of deze in miniatuurversie aan te schaffen om op te eten tijdens een heerlijke kop koffie.

Kijk voor meer informatie op www.depassage.nl/mondriaan en www.hopenstork.com/mondriaan.

Stadhuis in Mondriaan-kleuren

Shoppingnight

Ter gelegenheid van het 2017-themajaar ‘Mondriaan tot Dutch Design’ is het Haagse stadhuis voorzien van de bekende vlakken en lijnen in primaire kleuren. Het hele jaar staat Nederlands enige stad aan zee in het teken van de viering met tentoonstellingen, dansacts, festivals, lezingen, speciale routes, aangeklede etalages en merchandise.

Ook andere beeldbepalende gebouwen in de stad hebben een Mondriaan-metamorfose ondergaan. Centraal daarbij staat natuurlijk het Gemeentemuseum Den Haag met de grootste Mondriaan-collectie ter wereld. Het museum haalt voor het feestjaar wereldwijd alle bruiklenen terug en presenteert drie toptentoonstellingen over Mondriaan en De Stijl: van 11 februari tot 21 mei Piet Mondriaan en Bart van der Leck, van 3 juni tot 24 september De Ontdekking van Mondriaan en van 10 juni tot 17 september De architectuur en interieurs van De Stijl. Kijk voor alle tentoonstellingen en activiteiten van het Mondriaan-jaar op mondriaandenhaag.nl!

Binnenstad Den Haag gehuld in Mondriaan-kleuren tijdens ShoppingNight 30 juni 2017

Thema: Boogie Woogie Wonderland geïnspireerd door Mondriaan

Vrijdag 30 juni 2017 vindt de 11e editie van de ShoppingNight Den Haag plaats. Tot middernacht kunnen bezoekers winkelen in de héle binnenstad, maar daar blijft het niet bij. De straten kleuren rood, geel en blauw. Van tape art tot filmvertoningen en van muziek-, dans- en zang-voorstellingen: alles staat in het teken van de viering van het Mondriaan-jaar. In de winkelstraten van de Haagse binnenstad genieten bezoekers van een veelkleurig en veelzijdig programma met cultuur, fashion, entertainment en lekker eten & drinken. De winkels openen haar deuren tot middernacht en ontvangen de bezoekers gastvrij met een hapje en een drankje, muziek en tal van aanbiedingen waar iedere shopaholic blij van wordt.

Binnenstad als openluchtpodium
Piet Mondriaan was geïnspireerd door de dynamiek van de stad, in zijn geval New York. Tijdens de ShoppingNight zal de Haagse Binnenstad ook die sfeer uitstralen. Stichting Marketing Haagse Binnenstad heeft de ambitie om bezoekers cultuur te laten ervaren in de open ruimte. Daarbij is de binnenstad een groot openluchtpodium waar de buzz van de stad tot in de late uurtjes doorgaat. Wie deze lente door de stad wandelt, ziet dat Mondriaan goed vertegenwoordigd is door de ondernemers. Street art in de vorm van raamstickers kleuren heel Den Haag. Daar doet Stichting Marketing Haagse Binnenstad tijdens de ShoppingNight nog een schepje bovenop!

Kleur in de binnenstad
Het thema van de ShoppingNight Den Haag 2017 is Boogie Woogie Wonderland, een speelse variant gebaseerd op de titel van het laatste schilderij van Piet Mondriaan: Victory Boogie Woogie. Het stratenplan van New York inspireerde Mondriaan om dit schilderij te maken als plattegrond van de stad. De naam van het schilderij verwijst naar muziek waar Mondriaan erg van was gecharmeerd. Deze elementen komen terug op 30 juni. Wie een bezoek brengt aan de ShoppingNight waant zich in een wonderland waar het kleurenpalet van Piet Mondriaan op een eigentijdse manier wordt gecombineerd met zijn favoriete muziek. Een gele zone in de Hoogstraat, het stadscentrum kleurt blauw en een combinatie van kleuren in de Grote Marktstraat met red tape street art geven de binnenstad een vrolijke uitstraling. De Passage wordt omgedoopt tot sfeervolle jazzclub waar zwart-wit foto’s je mee terug in de tijd nemen. De primaire kleuren en de muziek dragen bij aan het ultieme urban nightlive gevoel, een mix van winkelen, muziek, cultuur en uitgaan tot middernacht.

Houd voor meer informatie de website in de gaten: www.shoppingnight.nl.