Wie:

1. Djurre Jansen (35 jr)
2. Anne-Fleur Jansen (25 jr)
Djurre Jansen (35 jaar) vader van 2 kinderen en samen met zijn zus Anne-Fleur Jansen (25 jaar) de eigenaren van YellowKorner in Den Haag en Amsterdam.

Hoe zijn jullie aan het idee gekomen om YellowKorner naar Nederland te halen?

Mijn zus  Anne-Fleur kwam na haar studie terug uit Duitsland. Ze had YellowKorner in Düsseldorf gezien. Zo kwamen we op het idee om YellowKorner naar Nederland te halen.

Wat vind je het meest bijzondere aan de Passage?
De Passage is een perfect voorbeeld van een mooie mix van verschillende ondernemers op retail gebied. Het meest opvallende, is de gigantische traffic en de diversiteit in het type publiek. De routing van de passanten is van en naar de Bijenkorf en dan heb je het publiek vanuit het Noordeinde en de Buitenhof.

Wat kan men verwachten als je YellowKorner binnenloopt?

YellowKorner richt zich op een hele diverse doelgroep. Van studenten tot aan kunstliefhebbers. Het doel van het bedrijf is, het zoveel mogelijk toegankelijk maken van kunstfotografie door middel van een hogere oplage. Hierdoor maken wij kunstfotografie toegankelijker met behoud van exclusiviteit en kwaliteit.
Daarnaast werken we met wereldberoemde fotografen van over de hele wereld waardoor we altijd een unieke collectie foto’s hebben, gecertificeerd en met een gelimiteerde oplage

Is de online fotografie wereld een lastige concurrent van jullie?

Onze werken zijn exclusief verkrijgbaar via YellowKorner, zowel in de fysieke galeries als onze eigen online galerie/shop. In die zin is er dus geen concurrentie als het gaat de om werken uit onze collectie. Daarnaast merken wij dat onze klanten graag bij ons in de galerie komen alvorens zij online een aankoop doen. Dat is ook onze kracht; een fysieke galerie om de werken te bekijken en je te laten informeren door onze specialisten en een online galerie met het gemak van online een aankoop doen.

Is er een accent te leggen tussen beide zaken, Amsterdam en Den Haag?

In Amsterdam zitten we midden in het centrum. Het Amsterdamse publiek is duidelijk wat controversiëler en meer uitgesproken dan het Haagse publiek. Deze is over het algemeen veel klassieker.

Hoe ervaar je de beleving van De Passage als ondernemer zijnde?

De Passage bruist! Alleen al de enorme stroom aan publiek maakt het dat het leeft. De diversiteit aan zoveel verschillende winkels zorgt ervoor dat het voor mensen zeer aangenaam is om er fijn te winkelen.  De Passage is een luxe plek en dat moet het ook in alle opzichten uitstralen!